Aso's - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu Aso's - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

Aso's

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

03 September 2015 | Japan, Kumamoto-shi

Na een heerlijk ontbijt zijn we vertrokken richting Aso. En ja, ons plan voor vandaag was toch om weer vanaf dat kleine stationnetje te vertrekken. Omdat we nu alleen een rugzak bij hadden en het weer ons goed gezind (ja echt, vandaag geen regen gezien!!!) was zijn we te voet gegaan. Op deze manier was het goed te doen! :)

Aangekomen in Aso zijn we met de bus naar de berg/vulkaan gebracht. Omdat de eruptie op level 2 is gescoord, kun je sinds augustus 2014 niet meer binnen een 1 km vanaf de krater komen… Erg jammer, maar de omgeving was er niet minder mooi om! En voor Maarten eigenlijk een opluchting want anders moest hij weer met een kabelbaan naar boven (hihi)! We hebben gewoon op een afstand genoten! Via een wandelpad zijn we door de omgeving gegaan en hebben we veel foto’s gemaakt. Het was echt heel erg leuk en mooi om er geweest te zijn.

Uiteindelijk hebben we daar ook nog geluncht, heerlijk Japans en goed voor bijna de rest van de dag! We zaten echt vol! Het eten met stokjes is nog een gestuntel en toch gaat het ook al steeds beter! :) Vaak krijgen we (of wordt er nagebracht) gewoon bestek, waarschijnlijk hebben ze ons dan al zien stuntelen of denken ze bij voorbaat al dat die domme westerlingen toch niet met stokjes kunnen eten.

Gister dachten we even dat we het niet helemaal goed geregeld hadden voor deze bestemming. Hotel in the middle of nowhere, de krater die niet meer van dichtbij te bezichtigen is en de taxi die er niet was… Maar na vandaag hebben we toch echt geconcludeerd dat we dit ook niet hadden willen missen!!

Morgen weer een reisdag. De taxi brengt ons om 10u naar ‘het stationnetje’ en vanaf dan zijn we ongeveer tot 15u bezig om bij het volgende hotel te komen in Nagasaki. En dan zullen we wel weer zien wat we nog gaan doen!

Liefs!

• 03 September 2015 - 18:10

Hoi:

Erg leuk om elke dag een verslag te lezen. Is er ook een foto van al dat lekkere eten van jullie? Groet

• 03 September 2015 - 21:07

Hanneke:

Zo te lezen alweer een hoop gezien, mooi zeg!! Ik kan t niet eens bijhouden met lezen ;) Fijn dat t reizen allemaal goed gaat. Veel plezier nog!

• 04 September 2015 - 15:44

Anke:

Wauw! Die foto van jullie samen is echt mooi!!!