Nagasaki deel 2 en op naar Kyoto! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu Nagasaki deel 2 en op naar Kyoto! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

Nagasaki deel 2 en op naar Kyoto!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

06 September 2015 | Japan, Kyoto

Hey hallo!!

Daar zijn we weer, gister even een schrijf-pauze genomen, vandaag weer een update, nu vanuit Kyoto!

We zijn gisteren Nagasaki verder gaan verkennen. En nu de weergoden ons goed gezind waren, merkten we meteen wat dat met de gevoelstemperatuur doet! Poeh, het was al vroeg klam/benauwd, maar ook wel fijn om de plu nu in de tas te kunnen laten!!

Nagasaki heeft vanalles te bieden, teveel om allemaal te bezichtigen. We hebben daarom een selectie gemaakt en hebben te voet en met de tram de stad bekeken. Bijzonder aan Nagasaki is dat er heel lang geleden veel buitenlandse (zoals Nederlandse) mensen geleefd hebben. Er staan in Nagasaki dan ook katholieke kerken en er is een klein dorpje (Dejima) nagebootst bij de haven waar de VOC zijn schepen aanmeerde en scheep vaarders handelden en leefden. Het was echt een klein dorpje op zich, helemaal afgesloten van de rest van de stad en met een hele andere bouwstijl dan de Japanse stijl. Verder zijn we in een gokhal geweest, zijn we door chinatown gewandeld en hebben een aantal tempels bezocht. Tot slot zijn we ook nog bij het Gloverpark geweest. Een soort van tuin op een berg, met allemaal Europese huisjes uit de 2e helft van de 19e eeuw, gebouwd voor alle westerlingen die in de stad kwamen wonen. Vanuit dit park hadden we een mooi uitzicht over de stad.

Van al dat wandelen/klimmen door de stad waren we best wel moe en besloten we na het eten lekker op tijd naar bed te gaan. We merken toch nog wel dat we nog niet helemaal gewend zijn aan het tijdsverschil. 's Morgens komen we er niet goed uit en 's avonds kunnen we niet altijd meteen slapen. Dus lekker even niksen was ook fijn! :)

Vandaag zijn we na ons ontbijtje op de hotelkamer vertrokken naar het station. Wij dachten dat we nog een makkelijkere route hadden gevonden op de app, dus wilde we even checken of we daarvoor nog stoelen konden reserveren.... Maar goed dat we nog even naar het ticketcentre zijn geweest, want toen bleek dus dat de treinen die wij in gedachten hadden of niet reden vandaag of niet gelden voor onze Japan Railpass. We zouden dan extra bij moeten betalen... Dus een nieuwe route uitgestippeld met dat dametje achter de balie. Jammer dat deze keer geen stoelen meer vrij waren in dezelfde coupé, maar ach, het was maar 1 coupé uit elkaar en we hadden nu wel de garantie voor een stoel en dus ook ruimte voor onze bagage.

De rit naar Kyoto heeft in totaal 5,5 uur geduurd, met 2x overstappen en nog een stukje met de metro waren we in het hotel. Het klinkt erg lang zo, maar in de trein hebben we wat geslapen, aan het fotoboek gewerkt, wat gelezen en naar buiten gekeken. De tijd gaat zo snel!! De app geeft ook altijd aan hoeveel kilometers je aflegt, vandaag was dat ongeveer 800 km. Toch een hele afstand in een relatief korte tijd dus! We verblijven de komende 4 nachten in Kyoto. Lekker om iets langer dan 2 nachten ergens te verblijven, dan kunnen we het net iets rustiger aan doen. Daarom zijn we vanavond bij het dichtstbijzijnde restaurant gaan eten en hebben we verder lekker onze tijd door gebracht op de hotelkamer om wat te skypen, de foto's op te slaan en het verslag te typen. :)

We zijn erg benieuwd naar Kyoto zelf! Onze ervaringen zullen we wel weer met jullie delen!

Liefs van ons!

• 06 September 2015 - 19:39

Wie:

Goed verslag ! Leuk om te lezen en de foto's. Nederlanders zijn op veel plaatsen in de wereld te vinden.

• 07 September 2015 - 15:46

Peggy:

Weer leuk stukje om te lezen!!