Een soort van relax-dag... - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu Een soort van relax-dag... - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

Een soort van relax-dag...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

09 September 2015 | Japan, Kyoto

Dag lieve kijkbuiskindertjes, daar zijn we weer!!

Zoals we gister al schreven hebben we vandaag uitgeslagen, na ja, we hadden de wekker om 9.45u gezet. Ik was toch al om 8.10u wakker en Maarten heeft lekker nog doorgeslapen tot de wekker ging. Dat is toch een beetje uitslapen voor onze doen in deze vakantie. Dat klinkt misschien een beetje gek, op vakantie gaan en steeds een wekker zetten... En eigenlijk vinden we dat zelf soms ook wel een beetje jammer. Want echt relaxen doen we eigenlijk niet, de bezienswaardigheden liggen nou eenmaal niet dicht bij elkaar en de sluitingstijden liggen allemaal rond 17u. Als we wat willen zien moeten we dus wel redelijk op tijd op pad! We willen niet klagen, want het is natuurlijk super gaaf dat we hier zijn en dat we dit allemaal mogen beleven. Maar ook bij ons is er dan ooit een soort van off-day in zo'n big trip! Die horen er nu eenmaal ook bij en in deze reis was dat vandaag een beetje het geval.

Toch hebben we ook nog vanalles gedaan! Maarten is begonnen met onze kleren te gaan wassen in de wasserette twee straten verderop. En ik ben even wat winkeltjes in gedoken en daarna Maarten gezelschap gaan houden. In totaal heeft het een klein uurtje geduurd en waren de kleren gewassen en gedroogd, IDEAAL!! :) Nadat we onze schone kleren weer in het hotel hadden liggen zijn we richting het filosofenpad gegaan. Het regende dan nog wel een beetje, maar ja dat zou voorlopig toch nog niet veranderen... Naarmate we het pad volgde werd de regen steeds minder en heeft zelfs de zon zich nog laten zien! Daar waren we natuurlijk wel blij mee, het pad werd er nóg leuker van!

We hebben tijdens deze wandeling twee tempels bezocht. Genoten van de omgeving en het uitzicht op de stad bij een pagode. Het pad loopt langs een kanaal en aan dat kanaal staan weer allemaal bomen, tja ik kan het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, maar eigenlijk moet je het gewoon zien ;) haha. Wij hebben er in ieder geval van genoten!

Tot slot wilde we eigenlijk nog naar het keizerlijk paleis en de Toji tempel bezoeken. Het keizerlijk paleis ligt in het keizerlijk park (hoe verrassend he!?), een mooi park. En lopende door dat park constateerde we dat we niet meer genoeg geld hadden voor de entree.... Balen, want zo gauw konden we ook geen pinautomaat vinden die onze passen accepteert.... Dus besloten we maar eerst te gaan zoeken naar een pinautomaat die onze passen wel zou accepteren en vervolgens door te reizen naar de Toji. Dit is de hoogste pagode (55 m hoog) en het symbool van Kyoto. Maar toen we daar aan kwamen bleek de sluitingstijd te zijn verstreken.... Dikke vette pech voor ons!! Dus vanaf de weg nog maar wat foto's gemaakt en toen zijn we wat gaan eten... We waren er ook een beetje klaar mee voor vandaag. Toch weer veel gewandeld en ook dat vreet energie in deze klamme weersomstandigheden.

Vandaag zijn we voor simpel en vlug gegaan, een soort van Japanse Mac Donalds. Dat was ook wel weer lekker!! Nu zit ik weer op ons hotelbedje dit verslag te typen. We hebben onze spulletjes alweer bijna ingepakt om morgen weer verder te reizen.

Morgen vertrekken we naar Koyasan. We gaan voor één nachtje slapen in een tempel (Muryokoin). Het lijkt ons een bijzondere ervaring! De reis er naar toe zal al een ervaring opzich worden. We hoeven maar ongeveer 2,5 uur te reizen maar moeten daarin wel 6x overstappen. En we gaan niet alleen met de trein maar ook met de cable car, zie je het je al voor je met onze rugzakken, trolley en koffer??? Nou wij gaan het meemaken en wanneer we weer internet hebben zullen we jullie onze ervaringen weer vertellen. We gaan er vanuit dat er in de tempel geen wifi is dus het volgende verslag zal waarschijnlijk vanuit Takayama (een plaatsje in de Japans Alpen) komen. Dat is onze volgende bestemming na Koyasan.

Wij gaan zo meteen lekker slapen, voor jullie allemaal nog een fijne dag en tot snel weer!!

Liefs van ons!!

• 10 September 2015 - 03:21

Sanne:

Super om weer een verhaal te mogen lezen! Wat een mooie en bijzondere reis zijn jullie aan het maken! Have fun!

• 10 September 2015 - 07:02

Hoi:

Succes met overstappen. Slaap lekker in die bijzondere tempel. Ik had stiekem eens gekeken hoe dat eruit zag. Heel bijzonder wat de foto's weergeven. Groet