Op naar de laatste stop: OKINAWA!!! :) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu Op naar de laatste stop: OKINAWA!!! :) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

Op naar de laatste stop: OKINAWA!!! :)

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

17 September 2015 | Japan, Tokio

Afgelopen dagen zijn we in Kamakura geweest en hebben we verschillende wijken in Tokyo bezocht. Ondertussen hebben we ongeveer door hoe het metro/treinen netwerk in elkaar steekt en nu gaan we alweer bijna weg… Zo werkt dat nu eenmaal, maar dat is niet erg want onze volgende en laatste bestemming is er één waar ik vooral, erg naar uitkijk! Okinawa is één van de vele eilanden van Japan en ligt midden in de zee, 3 uurtjes vliegen vanaf Tokyo. Jullie snappen wel wat we daar gaan doen…. Onze vakantie goed afsluiten, vieren dat we 10 jaar bij elkaar zijn en vooral genieten van de zon, de zee en het strand!!! Wij komen maandag helemaal relaxt en uitgerust naar huis! :) :)

Maar nu eerst nog even terug naar afgelopen dagen…
In Kamakura zijn we eerst naar de grote boeddha gegaan een erg mooi beeld in een soort van tuin waar heel veel mensen even langsgaan voor geluk. Het was hier ook erg druk met schooljeugd, sowieso kwamen we erg veel jeugd tegen in dit plaatsje, één groot schoolreisje leek het wel! Nadat ik ‘besprongen’ werd door een parend stel sprinkhanen zijn we verder gaan wandelen naar het strand. Kamakura ligt namelijk aan de Pacific Ocean. Heerlijk stukje gewandeld aan het water en toen zijn we weer naar Tokyo gegaan. De praalwagenoptocht leek nergens te bekennen namelijk…
Aangekomen in Tokyo zijn we naar de Tokyo Tower gegaan om ook bij daglicht over de stad te kunnen kijken. Deze toren is qua bouwstijl geïnspireerd op de Eiffel toren, hij is alleen iets hoger en heeft een andere kleur ;) Vervolgens zijn we naar Tokyo station gegaan waar we nu eens de buitenkant bekeken hebben. Dit gebouw is namelijk geïnspireerd op het stationsgebouw van Amsterdam, mooi om te zien!
Toen was het alweer tijd om te eten. Vandaag liep dat even anders dan we hadden gehoopt… We hadden bedacht om sushi te gaan eten van de lopende band. Toen we een restaurant hadden gevonden stonden er twee rijen dik mensen te wachten om naar binnen te mogen…. :( Tja wat doe je dan… Toch maar bij de buren gaan eten, maar dat viel tegen en was erg duur!! Zo zie je maar weer, het gras is niet altijd groener bij de buren ;) deze dag sloten we een beetje af met een baalgevoel, na het eten zochten we niets meer dan lekker naar de hotelkamer, douchen en op tijd naar bed!

Gisteren zijn we vroeg opgestaan want er is een Tokyo een gigantische vismarkt die we wilden bezoeken. Deze markt is eigenlijk al vanaf 5u open en we zouden daar misschien een veiling bij hebben kunnen wonen, maar dan hadden we al rond 3u op pad moeten gaan in de hoop om nog 2 zitplaatsen te kunnen krijgen. Aangezien we vernomen hadden dat het openbaar vervoer dan even stil ligt hebben wij besloten om dat maar aan ons voorbij te laten gaan en zijn we vertrokken na het ontbijt omdat de rest van de markt dan wel al open is en we daarna de vismarkt op konden. Het is inderdaad een gigantisch terrein waar groente, fruit, vis, restaurantjes zijn en nog wat andere spulletjes verkocht worden. Heftrucks en andere karretjes/ scooters rijden af en aan! Leuke ervaring! En om de ervaring nog completer te maken zijn we in een restaurantje sushi gaan eten, en jawel van de lopende band!!! Zo grappig, de koks staan in het midden sushi te bereiden en zetten dit dan op de lopende band. Aan die lopende band kunnen de gasten dus zitten en pakken dat eraf waar ze trek in hebben. Tot slot worden bij het afrekenen de bordjes geteld en daar komt dan het bedrag uit wat je moet betalen. We hebben lang getwijfeld of we op de vroege morgen hier ons aan zouden wagen, maar het was toch erg lekker!!
Vanuit de markt zijn we naar de Senso-ji tempel gegaan. Een erg grote tempel midden in de stad, waar het heel erg druk was, maar zeker de moeite waard om gezien te hebben! Verder zijn we in het sony gebouw geweest en bij bic camera. Bij het sony gebouw hebben ze allerlei snufjes en de nieuwste producten, leuk om te zien! Bic camera is een heel groot elektronica-warenhuis, gewoon leuk om er eens doorheen te wandelen.
Tot slot zijn we naar het keizerlijk paleis gegaan. Dit paleis staat in een gigantische tuin, met een dikke muur eromheen, maar op een afstand konden we het zien. Daarnaast is het best leuk wandelen in die ‘tuin’, zeg maar gerust een heel groot park.
We hebben de avond erg komisch afgesloten! Want veel van jullie weten vast wel dat er in Japan veel aan karaoke gedaan wordt. Als een gezellig avond je uit met je collega’s of vrienden of gewoon om je tijd mee te vullen. Nou hier hebben ze dus gebouwen, verglijkbaar met hotels, vol met kamertjes die je kunt huren om karaoke te spelen. Hilarisch!! Maarten had er eigenlijk niet zo’n zin in, maar toen we eenmaal binnen waren was het toch wel heel grappig! :) We konden hier ook eten dus terwijl we vooral bezig waren met zoeken naar Engelstalige liedjes die we kenden, aten we ook een lekkere pizza! :) Terug in het hotel hebben we lekker rustig aan gedaan, boekje gelezen, filmpje gekeken in bad gelegen, even lekker helemaal niks!

Ik schrijf dit verhaaltje op bed. In NL is het nu 3u ’s nachts en hier 10u ’s morgens. Toen ik vanmorgen wakker werd om 7u en Maarten nog sliep ben en ik begonnen aan dit verslag. Ondertussen hebben we ontbeten en gaan we zo meteen onze spullen opnieuw inpakken. Alvast inchecken voor de vlucht van morgen en dan weer de stad in. De weersvoorspellingen zijn regen, regen en regen voor vandaag. Dus hebben we een ‘shop-dag’ ingepland. En in het shoppingsdistrict ligt ook een megakruispunt wat blijkbaar ook de moeite waard is om te zien. Voor de rest willen we vanavond eens kijken of het lukt om iets van het stappen in Japan mee te krijgen. We zullen het zien!

Tot het volgende verslag vanuit Okinawa!!!

• 17 September 2015 - 03:50

Peggy:

Goedemorgen ;) leuk verhaal weer om te lezen. Hebben we nu toch nog 1 ding gemeen... De regen :( fijne dag vandaag, goede vlucht morgen en geniet van jullie laatste paar dagen..

• 17 September 2015 - 08:41

Hoi:

Fijn om de drukke stad weer achter jullie te laten. Geniet nog van het bounty eiland en wij zullen de verhalen missen. Tot maandag goede reis. Groet

• 17 September 2015 - 14:44

Maria: