We zijn weer thuis!! - Reisverslag uit Vortum-Mullem, Nederland van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis!! - Reisverslag uit Vortum-Mullem, Nederland van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis!!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

22 September 2015 | Nederland, Vortum-Mullem

Brrr… wat is het koud en nat in Nederland…. Daarom nog even terug naar onze laatste dagen in Japan :)

Zondag hebben we tot 15u ongeveer nog heerlijk op het strand gelegen. Daarna vertrok de zon achter de wolken en ben ik nog van de wipe-out baan gegaan. Deze lag voor ons hotel in het water, de hele dag hebben we er naar liggen kijken en om gelachen, dus nu was het tijd om dit zelf eens te ervaren. Maarten had hier echter niet zo’n zin in dus ben ik alleen gegaan. Best vet om dat eens te doen! Daarna zijn we onze spulletjes weer gaan pakken, hebben we gedoucht en gegeten en toen naar bed gegaan. We werden namelijk om 3.30u opgehaald door de taxi….

En zo geschiede, 2.30u ging de wekker en om 3.35u waren we onderweg naar het vliegveld. Mooi op tijd kwamen we daar aan en toen….. waren de deuren gesloten…. Blijkt dit vliegveld op Okinawa vanaf 6u pas open te gaan, ook als je om 7.05u vliegt!!! Beetje stress kreeg ik er wel van, maar het is allemaal goed gekomen, we waren mooi op tijd weg richting Fukuoka. In Fukuoka hadden we ongeveer 1,5 uur overstaptijd dat was te doen, maar erg veel speling hadden we dus niet… Gaat het douane mannetje ineens moeilijk doen over een batterij en aanstekers in de bagage…. Grrr!!!! Na ja uiteindelijk is alles weer goed gekomen en zijn we veilig geland op Schiphol!

De vakantie in Japan zit erop, nu hebben we nog lekker een weekje thuis, heerlijk nog lekker rustig aan, opruimen, wassen en de jetlag ‘wegwerken’. Tot slot een terugblik op onze reis:

Japan…..
- Een land in Azië wat niet te vergelijken is met andere Aziatische landen en ook absoluut niet westers is.
- Een land waar we kennis hebben gemaakt met het boeddhisme, een onbegrijpelijke taal (en bijna geen Engels gesproken werd), maar waar we onszelf toch heel goed konden redden en ons heel veilig hebben gevoeld!
- Het land waar de wc één grote gadget is.
- Treinen, bussen, metro’s, cable cars, street cars, fietsen en heel veel wandelen.
- Een heel schoon land!
- Waar de mensen 24/7 lijken te werken, altijd heel netjes gekleed en beleefd zijn.
-Het land waar we bijna geen zwervers hebben gezien en waar zelfs je pet wordt nagebracht door een andere reiziger die hem nog in de bus zag liggen.
- Daar waar de hotelkamers vaak kamertjes waren! We konden de bagage net kwijt maar dan konden we eigenlijk niet meer fatsoenlijk rond lopen.
- Daar waar het eten elke dag weer een avontuur was, maar meestal ook erg lekker!
- Waar ongeveer 127 miljoen mensen leven, en gevoelsmatig daarvan misschien wel 100 miljoen in Tokyo, wat een hoop mensen!!!
- Daar waar we op de laatste dag nog voor verrassingen kwamen te staan omdat je gewoonweg niet weet wat nu precies de bedoeling is omdat je de aanwijzingen mist, de logica niet kunt vinden of je door de taal nog steeds niet weet welk metrokaartje je nu moet kopen.
- Het land waarin wij ons 10 jarig jubileum vierde! :)
- Wat een bijzondere, geweldige, gave reis hebben we daar gehad en wat hebben we genoten!!!

Iedereen bedankt voor het lezen van onze website, we vonden het leuk om jullie mee te laten genieten van onze reis!! En wie weet komen we hier nog eens terug met andere reiservaringen!

Liefs,
Maarten en Ilse

• 22 September 2015 - 22:20

Wie:

zeker weer veilig thuis in ons kikkerlandje. met de kermis en het carnavalsseizoen weer voor de deur.

• 23 September 2015 - 07:52

Marijke:

Welkom terug in Nederland! Fijn dat jullie zo'n geweldige ervaring erbij hebben! Geniet nog van je vrije week. Xx