Kyoto deel I en Nara - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu Kyoto deel I en Nara - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

Kyoto deel I en Nara

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

08 September 2015 | Japan, Kyoto

Hallo!!

Gisteren na een lange dag in de stad geen puf meer om een verhaaltje te typen, we lagen er weer lekker op tijd in. Maar toen moest er nog even gebeld worden via whatsapp met Nederland, was kei gezellig en uiteindelijk dus iets later gaan slapen dan van tevoren gedacht, maar ach, het is vakantie!!! :)

We zijn dus Kyoto gaan verkennen. Wat een immense stad!! Veel meer écht stad, zoals bijvoorbeeld New York. Dit hadden we eerder in Japan nog niet gezien. Hier zijn gewoon fiets- en voetpaden, metro’s, een mega treinstation en veel, heel veel toeristen! Ook dit hebben we op de andere plaatsen nog niet zo meegemaakt. Maar Kyoto is dan ook wel een stad met ongeveer 1,5 miljoen inwoners en veel bezienswaardigheden. Vroeger was het de hoofdstad van Japan.

We zijn begonnen bij het bamboebos (een mooi bos om doorheen te wandelen) en de daarbij behorende Tenryuji tempel en tuin (mooie aangelegde tuin, daar kunnen we zelf een voorbeeld aan nemen hihi). Daarna zijn we naar het Nijo kasteel geweest, de gouden paviljoen tempel en vervolgens nog de Ryoanji tempel bezocht. Een gevarieerde dag dus met tempels, natuur en een kasteel. We zijn in de wijk Gion gaan eten (heerlijk weer eens wat Europees, namelijk pizza en pasta!) en daarna zijn we nog door het Pontocholaantje gewandeld. Dit is een historische geisha wijk in Kyoto aan de Kamorivier. Een erg knus straatje met veel restaurantjes en mooie gebouwtjes en verlichting.

Vandaag zijn we in Nara geweest. Nara is een centrum van Boeddhisme en het oostelijke eindpunt van de zijderoute. Een klein stadje 45 min reizen met de trein van Kyoto vandaan. We zijn hier heen gegaan om de grote Boeddha (Vairocana) te zien en dat was zeker de moeite waard! Wat een groot beeld en wat staat dat in een mooie omgeving!!

Nara is eigenlijk gewoon een stadje wat voor ¾ bestaat uit park (in ieder geval wat wij hebben gezien was voornamelijk park haha). In dat park lopen veel hertjes en staan allerlei tempels, liggen mooi aangelegde tuinen en staat die grote Boeddha. De hertjes worden gezien als boodschappers van de goden, we zagen vandaag ook mensen de beestjes begroeten door middel van een buiging. Bijzonder! Wij zien gewoon een hoop hertjes in een park vrij rondlopen, gaven ze wat te eten en verder niets… Tegen 15u begon het harder te regenen, de hele dag miezerde het al een beetje, maar nu konden we echt niet meer zonder paraplu. Daarom zijn we maar op het eindpunt met de bus terug gegaan naar het station in plaats van terug te lopen.

Weer in Kyoto aangekomen hebben we vandaag maar eens de tijd genomen om het station eens te bekijken. Dat hadden we eerder nog niet gedaan, maar jeetje, dat is ook een gaaf gebouw! Een heel kunstwerk met veel glas en volgens mij wel 11 verdiepingen hoog! Tegenover het station staat de Kyoto sky tower. Ondanks de regen zijn we er toch even in gegaan. Morgen lijkt het weer niet beter te worden en overmorgen reizen we weer verder, dus de lift in en naar boven! Toch een mooi uitzicht op de stad! We zagen met de verrekijkers bijvoorbeeld het gebouw van Nintendo, best grappig!

Morgen gaan we een dagje rustig aan doen. Ik wil even wat winkelen, we willen allebei wat kleren wassen (dat gaan we in zo’n 24 uurs, openbare, wasserette doen). En als het niet te veel regent, en we nog zin hebben, gaan we nog wat tempels bekijken en misschien het filosofenpad wandelen (schijnt een aanrader te zijn).

Wij blijven ons hier dus wel vermaken. Genoeg te doen en te zien! Hopelijk is in Nederland alles goed met iedereen!

Tot snel weer!

• 08 September 2015 - 16:51

J.m.:

Stroopwafel voeren aan die hertjes? Sonde!!
    Hoe hoog zijn die bamboebomen?
    Houwdoe.

• 08 September 2015 - 20:23

Wie:

Mooie foto'den die dames in klederdracht geeft een beeld waar jullie zijn.

• 10 September 2015 - 12:06

Saskia:

Sorry voor het wakker houden maar jij belde mij;)
    Maar toch weer mooie dagen gehad zo te lezen.