Genieten @ Okinawa!! - Reisverslag uit Okinawa, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu Genieten @ Okinawa!! - Reisverslag uit Okinawa, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

Genieten @ Okinawa!!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

19 September 2015 | Japan, Okinawa

Zoals voorspeld werd heeft het donderdag de hele dag geregend in Tokyo, dat we wat later de stad in zijn gegaan en vooral veel in de grote warenhuizen zijn geweest was dan ook helemaal geen straf! :) We zijn bij de grote kruising de starbucks in gegaan, zo konden we mooi op het verkeerspunt kijken. Dit verkeerspunt is zo noemenswaardig omdat er 5 zebrapaden in een vierkant liggen waar steeds tegelijkertijd heel veel mensen oversteken. In Tokyo wachten de mensen eigenlijk altijd heel netjes tot het stoplicht op groen staat, dus je kunt je voorstellen dat er gewoon op alle kanten van het kruispunt heel veel mensen staan te wachten op een gegeven moment. Het klinkt misschien een beetje ingewikkeld zo, de foto’s spreken voor zich ;)

Na het winkelen zijn we de wijk Roppongi ingegaan. Daar zijn de meeste discotheken en kroegen. Veel puf om te wachten op de menigte die zouden gaan stappen hadden we niet meer, dus we hebben daar wat rond gelopen en gruwelijk lekker gegeten! We hadden een restaurantje gevonden waar we hebben genoten van verschillende soorten vleesspiesjes. Het was weer een open keuken/grote open bbq en we zaten eigenlijk aan de keuken te eten. Het was niet zo’n groot restaurantje dus op een gegeven moment kregen mensen een plekje in het raam aangeboden, de benen konden ze in het kozijn ‘hangen’ (letterlijk met de benen buiten dus!), komisch gezicht en genoten van het heerlijke eten!

Volgende morgen ging om 6u de wekker, aangezien we in Tokyo vaak veel tijd kwijt waren met reizen zijn we op tijd vertrokken richting Tokyo centraal. Om 8u zou daar de Narita Express vertrekken naar Narita Airport, vanwaar we naar Okinawa zijn gevlogen. Natuurlijk weer gedonder met de kaartjes (nog steeds was voor ons niet duidelijk welk kaartje we moesten kopen) en dus nog wat gestress, maar we waren op tijd voor de trein naar het vliegveld! Alles ging lekker door totdat we in het vliegtuig zaten en het vliegtuig maar niet vertrok. Tot 3 keer toe werd er omgeroepen dat er nog een half uur gewacht moest worden voordat we konden vertrekken. Je snapt wel dat dit voor een rookverslaafde erg frustrerend was, want we mochten natuurlijk niet uit het vliegtuig om even een sigaretje te roken… Daarnaast zaten er best veel kleine kinderen in het vliegtuig die het wachten op een gegeven moment natuurlijk ook beu waren, maar goed… Uiteindelijk zijn we veilig, maar met 1,5u vertraging dus, aangekomen op Naha airport. En met de bus zijn we naar Kise beach gebracht. De reis er naar toe was al genieten, mooi langs de kust! Aangekomen in ons hotel konden we nog genieten van een mooie zonsondergang vanuit ons balkon!

Vandaag hebben we niets anders gedaan dan gezwommen in de oceaan, gelegen op een strandbedje met een (puzzel) boekje, gegeten en gedronken en genoten van het uitzicht! Heerlijk relaxt ons 10 jarig jubileum gevierd dus! :)

Morgen nog zo’n dagje en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan. We vliegen maandagmorgen (Japanse tijd) om 7u in de ochtend naar Fukuoka waar we overstappen op het vliegtuig naar Amsterdam. Voor ons betekend dit dat we ’s nachts rond 3.30u richting vliegveld gaan met een taxi (want er is op dit eiland geen andere, goedkopere optie) en dus een korte nacht tegemoet gaan. En dan weer wennen aan de NL tijd, want we krijgen er dan zomaar weer 7u bij!

Ons laatste verslag zal dus weer vanuit Vortum komen, dan blikken we terug op onze bijzondere reis hier in Japan! Maar wij gaan nu eerst nog even ontzettend genieten en relaxen hier, tot over een paar dagen!!!

X van ons

• 19 September 2015 - 15:04

Hoi :

geniet nog een paar dagen. tot in vortum. goeie reis terug.

• 19 September 2015 - 19:34

Hanneke:

Hoi hoi. Een paar dagen niet gekeken en dan ineens veel om bij te lezen.
    Mooie foto's allemaal en groot gelijk om nog even te genieten. Hoop dat het nu weer beter weer is, alhoewel die paraplu's allemaal ook wel iets heeft ;) Goede terugreis maandag!