Vredespark en een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu Vredespark en een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

Vredespark en een nieuw avontuur!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

02 September 2015 | Japan, Kumamoto-shi

Zoals we gister al schreven zijn we vanmorgen nog even de stad in gegaan om door het vredespark te wandelen en vervolgens zijn we nog in het museum geweest. Erg indrukwekkend allemaal!! Het is gewoon onvoorstelbaar hoe het er 70 jaar geleden aan toe is gegaan na het vallen van de atoombom. Er is nu eigenlijk niets meer van te zien, dat maakt het nog moeilijker om voor te stellen. In het museum lagen wel materialen zoals flessen en nagels van mensen die helemaal vervormde door de straling. Al met al toch de moeite waard om gezien te hebben. Het geeft een veel beter beeld van wat er allemaal is gebeurd.

Vervolgens zijn we onze bagage op gaan halen bij het hotel, stoelen gereserveerd voor de shinkansen en toen richting Aso gegaan. De route hadden we mooi van tevoren uitgestippeld, er kon dus niks mis gaan! Dachten we…. Nee eigenlijk is er ook niks mis gegaan, onze eindbestemming was alleen in de middle of nowhere… En ook dat wisten we eigenlijk wel, maar er zouden wel taxi’s zijn hadden we gelezen op internet… Maar helaas dat stukje van het verhaal klopte net niet helemaal… We waren beland op een heel klein en stil stationnetje waar wel een restaurant was maar die was gesloten. En er was ook een ouderwetse telefooncel maar toen we naar het hotel belde bleek er geen taxi meer beschikbaar te zijn… Hmmm….. wat doen we dan…. Even overwogen om te gaan lopen, maar aangezien het regende, het bijna donker was, er geen voetpad was en we ook nog met onze bagage zaten leek ons dat niet zo’n goede optie… Gelukkig kwam er toen een auto aan die iemand af kwam zetten. Ik heb die vriendelijke mevrouw meteen geprobeerd te vragen (ze sprak geen Engels natuurlijk..) of ze iets voor ons kon betekenen. Die beste mevrouw begon meteen enthousiast te wijzen en stapte uit de auto. Ze deed de kofferbak al open en wees ons vriendelijk naar de stoelen in haar auto!!!! Nou hoe fantastisch is dat!!! Wat een lieve dame!! We zijn dus heel veilig en droog bij het hotel aangekomen!! :) :) :) Bij deze werd ons meteen duidelijk wat een vriendelijk volk de Japanners zijn, het was wel even spannend allemaal maar de oplossing komt dan vaak dus vanzelf en zo zitten we nu lekker droog en relaxt in ons nieuwe hotel voor de komende twee nachten. Het hotel schijnt ook nog geweldige hot springs te hebben, het ligt midden in een golfbaan en morgen als de zon misschien gaat schijnen zal het uitzicht wel heel mooi zijn!!

De bedoeling is om morgen naar de berg Aso te gaan, echter het weer voorspeld niet veel goeds en omdat we dus weer naar dat kleine stationnetje moeten om bij die berg te komen, hebben we voor vanavond nog een taak te vervullen (plan van aanpak voor morgen!).

Net hebben we nog even met ons thuisfront geskypt, voor Niels en Julie niet voor te stellen hoever weg we zijn, de wereld is dan ook ineens heel klein!! Maar voor nu vinden we het ook wel heel leuk om nog even zover weg te zijn! Er is nog zoveel te zien en te doen in dit land, dat willen we graag nog gaan meemaken!

Dus op naar morgen, nieuwe ervaringen en avonturen!

Groetjes van ons uit Aso!!

PS: Foto's uploaden gaat niet altijd goed (zoals te zien is bij het verslag van gisteren), ik zal het blijven proberen, maar alvast excuses als er geen foto's bij het verslag staan. Je kunt er dan vanuit gaan dat het niet gelukt is in verband met een slechte verbinding. En voor de oplettende onder ons... De plaats waar we nu verblijven is Aso, maar de kaart van waarbenjij.nu herkent deze stad niet. Vandaar dat er nu Kumamoto staat, vanuit deze stad zijn we vandaag overgestapt op de lokale (boemel) trein naar Aso.

• 02 September 2015 - 17:18

Marian:

Jammer dat jullie zo veel regen hebben. Maar ja je kunt alles plannen behalve dat als jullie maar genieten

• 02 September 2015 - 20:13

Hoi:

Zeker mooi om elkaar gesproken te hebben. Succes met de planning voor morgen. Leuk dat stationnetje. Zo kom je nog eens ergens. Groet vanuit de Vortumse hei

• 02 September 2015 - 21:42

Roma:

Leuk om te lezen en de foto's te zien, Japan komt zeker op ons lijstje te staan :)
    Geniet er nog van!

• 03 September 2015 - 13:12

Jan:

Nice nice nice!

• 03 September 2015 - 13:47

Christel:

Op een klein stationnetje.... Heel veel plezier en geniet ervan.