Jaaaaaa, daar zijn we dan!!! :) - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu Jaaaaaa, daar zijn we dan!!! :) - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

Jaaaaaa, daar zijn we dan!!! :)

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

31 Augustus 2015 | Japan, Hiroshima

Konnichiwa!

Het eerste reisverslag vanuit Japan!! Maar ik zal verder gaan bij waar ik zaterdag gebleven ben…

Zaterdagavond dus ingepakt, wat een heerlijke conclusie dat we maar 14 en 17 kg aan gewicht bij hebben!!! Nog even bij de (bijna ex-)buren een drankje gedaan en daarna heerlijk gaan slapen. Zondagmorgen op tijd wakker dus nog maar een wasje gedraaid, nog wat opgeruimd en de laatste spullen ingepakt. Heerlijk relaxt! Nellie heeft ons naar Schiphol gebracht en ook daar verliep verder alles volgens schema. Na ook een fijne vlucht, het vliegtuig zat niet vol dus we hadden het geluk om op een plek te gaan zitten aan de nooduitgang (veel beenruimte!! :}), aangekomen in Osaka. Het was grijs en mistig dus we konden nog niet zoveel zien van het land. Maar op het vliegveld al wat herkenbare dingen gezien uit de verhalen die we hebben gelezen…

Bij de wc’s een paneel met allemaal knopjes om de natuurlijke geluiden die mensen maken te verbloemen met een muziek of extra doorspoel geluid (zie foto). Verder was de temperatuur ook meteen te merken, klam! Nadat Maarten zijn sigaretje weer had gerookt (ergens op een plek waar dat wél mocht) zijn we geld gaan pinnen, wat gaan eten bij de starbucks :P en toen onze treintickets gaan activeren. Meteen een reisplan voor de route naar Hiroshima erbij gekregen en gereserveerde stoelen, kei fijn!

Alles lijkt tot nu toe nog erg vanzelfsprekend, de taal is niet te volgen, maar toch vinden we de juiste perrons, het eten of drinken wat we willen d.m.v. handen en voeten en door goed op de plaatjes te letten en naar de teksten te kijken komen we er wel! Ook vriendelijk lachen en knikken doen we regelmatig om de Japanners een beetje te vriend te houden ;) Nu zit ik in de trein dit stukje te typen. De conducteur kwam net onze kaartjes checken, maar bij binnenkomst in de coupé moest hij eerst even groeten en buigen (bijzonder, we moesten er ook wel een beetje om lachen eigenlijk). Het uitzicht is veranderd van water naar groene veldjes tussen de huisjes en flats. Op Shin-Osaka stappen we over naar een hogesnelheidstrein om vervolgens aan te komen in Hiroshima. Het hotel ligt op loopafstand van het station. Even kijken wat we dan gaan doen. Het tijdsverschil is wel voelbaar (we zijn eigenlijk gewoon kei moe!), ondanks dat we best wat uurtjes hebben geslapen in het vliegtuig zitten we nu allebei bijna met de ogen dicht…

Na de laatste zin moesten we overstappen naar de hogesnelheidstrein. En jeetje wat een luxe trein is dat! Voor we instapten werden de stoelen even in de goede richting verplaatst en alles even schoongemaakt. We hadden fijn twee stoelen naast elkaar, genoeg been en zitruimte, bijna net als een vliegtuig! Omdat we zo moe waren had ik maar even de wekker gezet en hebben we allebei lekker wat geslapen. In Hiroshima aangekomen zijn we eerst naar het hotel gegaan, het is een kleine maar knusse kamer, voor de komende twee nachten prima! Het groeten van mensen en het bedanken blijven we maar stug in het Engels doen, de Japanse begroetingen zitten nog niet in ons systeem (ja ik begon er mijn verhaal wel mee, maar dat kwam natuurlijk uit het boekje).
Omdat we toch graag meteen in het ritme willen komen zijn we daarna de stad maar weer in gegaan. Het atoombom memorial en het Hiroshima castle hebben we nog kunnen bezoeken. Om maar meteen goed te beginnen zijn we ook in een super leuk (echt Japans) restaurantje gaan eten. De okinomiyaki werd in een open keuken klaar gemaakt en wij hebben er daarna heerlijk van genoten! Met stokjes gegeten alsof het de normaalste zaak is haha!

Het plan is om morgen naar een eilandje (Miyajima) hier in de buurt te gaan. Daar kunnen we ‘gewoon’ weer met het openbaar vervoer komen. En er schijnt vanalles moois te zien te zijn! We gaan het meemaken! :)
Al met al een lange trip, maar al best veel gezien en gedaan! Het voelt allemaal kei relaxt hier, moeilijk uit te leggen wat het precies is want het is druk met verkeer, er zijn een hoop mensen en toch voelt het niet opgejaagd. Onze eerste indruk is goed en dit is nog maar het begin!! Wordt vervolgd!!!

Groetjes vanuit onze mini hotelkamer in Hiroshima!

Ps: Eigenlijk is alles hier wel een beetje klein voor ons… Bankjes op het vliegveld die erg laag zijn, wasbakken op de wc hangen ter hoogte van mijn bovenbenen ongeveer en ook in het restaurant paste we maar net onder de tafel met onze benen!

• 31 Augustus 2015 - 15:50

Sanne:

Dan is de reis in Japan toch echt begonnen! Leuk om te lezen! Gelukkig is de vliegreis mee gevallen. Heerlijk genieten samen! Nu al zin om het volgende verhaal te mogen lezen. Have fun!

• 31 Augustus 2015 - 16:35

Peggy:

Leuk om jullie eerste belevenissen te lezen! Op naar het volgende avontuur

• 31 Augustus 2015 - 16:50

Wie:

Goed zo. Meteen integreren. Groet.

• 31 Augustus 2015 - 19:49

Marian:

Wat een leuk verhaal het zijn nu al leuke foto's ben nu al weer benieuwd naar het volgende verhaaltje en foto's geniet er samen van

• 31 Augustus 2015 - 21:02

Marijke:

Leuk verhaal! Lekker genieten! Xx

• 31 Augustus 2015 - 22:04

Clara:

wat leuk om te lezen! En dat je daar al volop aan het genieten bent! Whauw... mooie belevenisen al zo te lezen! geniet er maar van en rust ook goed uit van de lange vlucht! TOI TOI tot het volgende verhaal! ik ben nieuwsgierig!

• 01 September 2015 - 12:11

J.M.: