Miyaaajima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu Miyaaajima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Maarten en Ilse Lamers - WaarBenJij.nu

Miyaaajima

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Ilse

01 September 2015 | Japan, Hiroshima

Hallo allemaal!!

Daar zijn we weer! We hebben heerlijk geslapen in ons mini bedje :) Maarten sliep bij uitzondering eens eerder dan ik. Ik heb in die tijd de foto's geplaatst op de site en nog even geskypt met Sanne (was gezellig!). Ik was denk ik over de grootste slaap heen en kon dus ook niet meteen slapen, maar uiteindelijk is het toch gelukt!

Vanmorgen bij het ontbijt werden we verrast door allerlei groentes, noodles en we weten nog steeds niet wat allemaal meer... Gelukkig stond er ergens in een hoekje ook nog iets wat leek op gewoon brood! Op de vroege morgen al allerlei vreemde dingen eten leek ons niet zo'n goed idee, dus we genoten heerlijk van onze broodjes met ei en wat fruit.

Daarna zijn we onze spullen gaan pakken en vertrokken richting Miyaaajima. Ja, ik schrijf het zo vreemd omdat we zelf ook niet wisten hoe we het nu eigenlijk uit moesten spreken, maar zoals ik het nu schrijf, zo spreken de spoorwegmedewerkers het dus uit ;) Vanaf Hiroshima central station zijn we vertrokken, met een gewone trein deze keer. Aangekomen in Miyajima-Guchi zijn we met de veerboot naar het eiland Miyaaaajima gegaan (nu weten jullie wel hoe je het uitspreekt he!?).

Miyajima (staat voor heiligdomeiland) is een klein eilandje wat op de werelderfgoed lijst staat en heel veel moois te bieden heeft. Er staan een paar mooie tempels, een pagode van vijf verdiepingen, er lopen hertjes vrij rond en de klapper is wel de grote Torii. Dit is een grote poort waarvan ze zeggen dat deze de zeetoegang tot het heiligdom bied. Bij hoogtij staat hij in het water en met laagtij kun je er te voet naar toe lopen.

Verder staat de berg Misen ook op het eiland. Deze is te bereiken met een kabelbaan. Het uitzicht zou geweldig moeten zijn, maar helaas begon de dag vandaag regenachtig en bewolkt, waardoor wij in de 'wolken' belanden... Wat ook wel weer iets had! Maarten vond de kabelbaan helemaal niet zo relaxt met zijn hoogtevrees, totdat de mist het uitzicht bedierf (voor mij) en Maarten weer wat spraakzamer was want toen zag hij niet meer hoe hoog we werkelijk zaten! Boven op de berg konden we ook nog een wandeling maken naar een tempeltje, daar hebben we een kaarsje aangestoken, voor een fijne vakantie en voor iedereen die het nodig heeft! De zon kwam toen ook langzaam door, het werd nog warmer (ja warm is het hier wel gewoon ook al is het grijs en regenachtig, de temperatuur blijft lekker klam/warm!) en wij klouterden weer terug naar de kabelbaan.

Voor wat extra geluk zijn we nog langs de Daisho-in tempel gelopen en hebben we alle wieltjes (sutras) aangeraakt en rond gedraaid! Toen we we weer terug liepen richting de boot kwamen we ook weer langs de Torii, nu bij laagtij (zie de foto's!), mooi beeld!!

Al met al hebben we vandaag veel gewandeld en gezien. Ondanks de regen en bewolking (die later dus plaats maakte voor de zon) kei genoten van dit bijzondere eiland! Morgenvroeg is het plan om nog even terug te gaan naar het vredespark (ter nagedachtenis van de atoombom die hier in de tweede wereldoorlog terecht gekomen is), daarna pakken we onze spulletjes en reizen we door naar Aso. Bij de plaats Aso ligt de berg Aso (vijf vulkaankegels) die we dan donderdag waarschijnlijk gaan beklimmen.

Tot zover ons verslag van vandaag! Fijne dag nog allemaal en waarschijnlijk tot morgen!

• 01 September 2015 - 15:43

Anke:

Dat klinkt goed!!!! Lekker genieten jullie! Dat hebben jullie wel verdiend na al dat harde werken! Liefs

• 01 September 2015 - 19:55

Sanne:

Ja was gezellig even skypen!! :)
    Mooi om weer een verhaal te mogen lezen.. Lekker genieten samen! Veel liefs

• 01 September 2015 - 20:24

Hoi:

Wat staat erop dat kaarsje? Dank voor julli mooie verhalen.

• 01 September 2015 - 20:50

J.M.:

Ja wat staat er op het kaarsje? Zlf invullen heeft ook wel wat! Een foto niet te openen, derest is duidelijk.
    Veel plezier nog. Houwdoe.

• 04 September 2015 - 17:16

Maria:

Maarten, ik zou er ook zo bijzitten in die kabelbaan! Precies zo. ;)